Szeretettel köszöntelek a Filmfalók és Filmalkotók közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Filmfalók és Filmalkotók vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Filmfalók és Filmalkotók közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Filmfalók és Filmalkotók vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Filmfalók és Filmalkotók közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Filmfalók és Filmalkotók vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Filmfalók és Filmalkotók közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Filmfalók és Filmalkotók vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A legmagasabb fordulatszámon pörög a fesztivál, napról-napra remek filmek látnak napvilágot – a versenyprogram szinte minden várakozást felülmúl.
A napokig tartó esőzés elültével újra dübörög a fesztivál, újra megelevenedtek a plázs partisátrai, már koradélutántól dübörög a zene, koccintások, koktélok, vacsorák és bulik mindenhol. A hatalmas cannes-i filmvásáron adják-veszik a gyakran még el sem készült filmeket, megy a netvörkölés, és a korábbi éveknél sokkal nagyobb akkreditált újságíró és résztvevő láttán az embernek az az érzése, mintha a nagy gazdasági válság meg se történt volna. Hiába, Cannes az biznisz.
A hét legnagyobb szenzációját Brad Pitt látogatása jelentette,
aki minden évben tiszteletét teszi a Croisette-en, ám ennek ellenére a
rajongók őrülete kielégíthetetlen. Ezúttal annak az Andrew Dominiknek az
új filmjében szerepelt, akivel már átütő sikert aratott a Jesse James
meggyilkolásában. A Killing Them Softly-ban is műfaji újraértelmezésre
került sor, most a klasszikus bűnügyi filmet házasította a hetvenes
évekbeli új-Hollywood stílusával illetve a televíziósorozatok
dramaturgiájával.
Mindentől távoli unalmas kisvárosban két piti gengszter kirabol
egy illegális pókerpartit, aminek köszönhetően beindul az alvilágban a
leszámolás, amelyet Brad Pitt figurája vezet. Azonban ahogy maguk a
bűnözők is ügyetlenek és kicsinyesek, az üldözésük is többször paródiába
fullad, mondjuk amikor segítséget kérnek egy nagymenőtől (Gandolfini),
akinek azonban a kurvák és a martinik között nem jut ideje elvégezni
feladatát. A karakterek sajnos meglehetősen laposak, illetve a közepén
nagyon leül a film, azonban rendkívül érdekessé teszi az, hogy az egész
alvilági ügylethez a hátteret a 2008-as amerikai választási kampány
képezi, ahol Bush és Obama magyarázza a válság okait és lehetséges
megoldásait, illetve a ország előtt álló fényes jövőt. Minderre azonban a
Pitt által játszott karakternek egyetlen, valószínűleg hamarosan
szállóigévé válló megjegyzése van: „But America is not a country, it's a
business. So fuckin' pay me!”
Az éppen kilencvenes éves francia legenda, Alain Resnais még
mindig háromévente filmet mutat be: csendes, kiforrott, egyre inkább az
elmúlás problémáját körüljáró munkákat ad ki kezei közül. Egy
színdarabíró megbízottja révén értesíti színészbarátait saját haláláról,
és saját luxusvillájába invitálja őket utolsó kívánságának
meghallgatására. Ott kiderül, hogy egy Euridiké előadás próbafelvételeit
kell megnézniük: a dramaturg saját darab bemutatásához kér engedélyt
egy fiatal amatőr csapat, és az összegyűlteknek, akik valamikor mind
játszottak a darab különböző előadásaiban, kell erről dönteniük. Azonban
nagyon hamar ezt a szálat elhagyjuk, ugyanis a fotelekben elhelyezkedő
idős színészek elkezdik a felvétellel együtt elmondani, majd eljátszani a
szerepeket. Így aztán szépen lassan elmúlásról,
behelyettesíthetőségről, a színészekre rárakódó korábbi szerepekről
szóló elmélkedéssé változik ez a nagyon kifinomult, komplex, önreflexív
film.
A vidám Ken Loach egy újabb munkáját láthattuk a Croisette-en: a
szociális drámák hosszú sorát maga mögött tudó rendező az utóbbi években
egy könnyedebb, vígjátékba hajló filmeket rendez, mind közül a
legutóbbi a legvidámabb és legfelszínesebb. Rendkívül vicces jelenettel
indul a film, nevetséges, a szociális hierarchia legaljáról származó,
nem túl intelligens piti kis bűnözők jelennek meg egy bíró előtt, aki
közmunkára ítéli őket – belőlük áll majd össze a „csapat”. Néhány kanyar
utána a véletlen a whiskykóstolás felé vezeti őket, és végül felmerül a
egy nagyon ritka nedű ellopásának és eladásának a lehetősége. A
legnagyobb gond ezzel a filmmel, hogy Ken Loach egy nagyon kellemes, de
hatalmas hazugságot dob a képünkbe arról, hogy minden ellenkező
híresztelés ellenére a legelesettebbek, a társadalom szélére sodródtak
számára létezik gyors és könnyű út a felemelkedéshez.
Forrás: filmhu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!